ELEKTRON TIJORATNING JAMIYATGA TA’SIRI VA O’ZGARUVCHANLIGI

ELEKTRON TIJORATNING JAMIYATGA TA’SIRI VA O’ZGARUVCHANLIGI

Authors

  • Xusanova Dilorom Shavkatovna O`zbekiston Respublikasi Davlat Statistika Qo`mitasi Kadrlar malakasini oshirish va statistik tadqiqotlar instituti doktoranti PhD.

Keywords:

Elektron tijorat, Axborot texnologiyalari, savdo sohasi.

Abstract

Elektron tijorat (e-tijorat, ingl. "e-commerce")- internet orqali savdo-sotiq amaliyotlarini tashkil etish. Elektron tijorat atamasining oʻzi deyarli 1950—1960-yillarda kompyuter paydo boʻlganidan keyin darhol paydo boʻldi. Dastlabki dasturlardan biri bu transport chiptalariga buyurtma berish, shuningdek reyslarni tayyorlash uchun turli xizmatlar oʻrtasida maʼlumot almashishdan iborat boʻlgan. U 1961-yil Massachusets texnologiyalar institutidan Leonard Kleinrok maʼlumotlarni uzatish uchun paketlarni kommutatsiya qilish nazariyasini ishlab chiqdi. Yangi davrga o‘tish, inson faoliyatining o‘zgarishi va raqamlashtirilishi aynan elektron tijorati sohasida, shuningdek, butun iqtisodiyotda savdo aylanmasining jadal rivojlanishi va o‘sishiga xizmat qildi. Internet platformasi savdo o'sib borayotgan soha va ayni paytda iqtisodiyot uchun kuchli asos bo’lib xizmat qilmoqda.

References

Tovar bozorlarida savdoni yanada erkinlashtirish va raqobatni rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida” 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5564-son Farmoni ijrosiga bag‘ishlangan Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligida o`tkazilgan matbuot anjumani ma`lumotlari.

Infocom.uz

https://infocom.uz/dunyo-boylab-elektron-tijorat-statistikasi-va-faktlari/#

Downloads

Published

2024-07-30

How to Cite

ELEKTRON TIJORATNING JAMIYATGA TA’SIRI VA O’ZGARUVCHANLIGI. (2024). Scientific Journal of Actuarial Finance and Accounting, 4(06), 213-216. https://doi.org/10.55439/AFA/vol4_iss06/405