TО‘QIMACHILIK KORXONALARINI RAQOBATBARDOSHLIGINI TA’MINLOVCHI STRATEGIYANI TANLASH USULLARI

TО‘QIMACHILIK KORXONALARINI RAQOBATBARDOSHLIGINI TA’MINLOVCHI STRATEGIYANI TANLASH USULLARI

Authors

  • To'g'onov Ibrohimxo'ja Otaxo'ja o`gli International School of Finance Technology and Science Menejment kafedrasi assistenti

Keywords:

To‘qimachilik korxonalari, raqobatbardoshlik, strategiya, innovatsion texnologiyalar, eksport hajmi, yangi texnika va texnologiyalar, moliyaviy barqarorlik, investitsiya, inqirozga qarshi boshqaruv, tashqi va ichki omillar, samaradorlik ko‘rsatkichlari, bozor iqtisodi, modernizatsiya, jahon bozorida raqobat, ishlab chiqarish samaradorligi, xalqaro standartlar, mahsulot sifati, korxona rivojlanishi, korxona faoliyati.

Abstract

Mazkur maqolada to'qimachilik korxonalari bardoshligini ta'minlashda samarali strategik yondoshuvlarni tanlash usullarini joylashtirish. O’zbekiston Strategiyasi 2030 da asosiy yo'nalishlardan bir sifatda to'qimachilik ishlab chiqarishda eksport hajmini ishlab chiqarish, ilg'or texnologiyalardan foydalanish va ishlab chiqarish quvvatlarini modernizatsiya qilish belgilangan. Tо‘qimachilik korxonalarini rivojlanishini ta’minlashda yangi texnika va texnologiyani joriy etish asosiy omillardan biri hisoblanadi. Hozirgi kunda jahon bozoriga  taklif etilayotgan tо‘qimachilik mashina va jihozlar g‘arbiy Yevropa jumladan Germaniya, Italiya, hamda Yaponiya va Xitoy mashinasozlik firmalariga  tegishli bо‘lib, ular ish unumdorligi, xizmat etish muddati, mashinalarga xizmat kо‘rsatish va ularga qarash, ta’mirlashda mehnat sarfi darajasi bо‘yicha bir-biridan farqlanadi. Shu sababli alohida tо‘qimachilik korxonalarini о‘ziga xos va mos keladigan raqobatbardosh sifatli mahsulot ishlab chiqarish hamda korxonani rivojlanishini ta’minlovchi strategiyani tanlash hozirgi kun dolzarb masalalari hisoblanadi.

References

О‘zbekiston Respublikasi Prezidenti SH.M.Mirziyoyevning 2019 yil 16 sentabridagi PQ-4453-sonli “Yengil sanoatni yanada rivojlantirish va tayyor mahsulotlar ishlab chiqarishni rag‘batlantirish chora-tadbirlari tо‘g‘risida”gi Qarori.

Kotler F. Marketing-menedjment: Ekspress-kurs / Per. s angl. pod red. Y.N.Kapturevskogo. -SPb.: Piter, 2005. -800 s.

3.Yusupov S.SH. “Kuchli raqobat sharoitida О‘zbekiston tо‘qimachilik korxonalari rivojlanish strategiyasining asosiy yо‘nalishlari”. MonografiY. “Fan va texnologiya” nashriyoti, 2013. -152 bet.

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/apac-textile-industry

Downloads

Published

2024-12-30

How to Cite

TО‘QIMACHILIK KORXONALARINI RAQOBATBARDOSHLIGINI TA’MINLOVCHI STRATEGIYANI TANLASH USULLARI . (2024). Scientific Journal of Actuarial Finance and Accounting, 4(11), 63-69. https://doi.org/10.55439/AFA/vol4_iss11/772